Samorządowcy małopolskiej Trzebini i dolnośląskiego Strzegomia gościli w marcu w dzierżoniowskim urzędzie. Trzebinia i Strzegom to miasta, które w efekcie niedawnych wyborów samorządowych mają nowych burmistrzów. Benchmarkingowe spotkania z liderem programu doskonalenia usług poświęcano głównie sprawom organizacji pracy w urzędach.
– Widzę naprawdę duże zaangażowanie i chęć wprowadzania zmian usprawniających pracę urzędu i zarządzanie miastem – komentuje wizyty burmistrz Dzierżoniowa Marek Piorun. – To miłe, gdy ktoś chce korzystać ze stosowanych w Dzierżoniowie rozwiązań. Nie są to spotkania jednostronne – zaznacza burmistrz
- Nie ukrywam, że chętnie podpytywałam o pomysły na kierowanie Trzebinią i Strzegomiem, bo świeże spojrzenie na nasze działania potrafi dać zaskakująco dobre efekty. Obydwa miasta szczególną uwagę poświęciły funkcjonowaniu Biura Obsługi Klienta, jego strukturze organizacyjnej i podziałowi zadań pracowników biura. Dużo rozmawialiśmy także o strukturze zatrudnienia w całym urzędzie, rozwiązaniach Dzierżoniowa stosowanych w zarządzaniu oświatą i współpracy z organizacjami pozarządowymi – mówi sekretarz Anna Grochowina.
Z jakich rozwiązań zamierzają skorzystać goście? - Podoba nam się sposób zgłaszania przez mieszkańców wniosków inwestycyjnych. W połączeniu z własnymi pomysłami chcemy wprowadzić rozwiązania ułatwiające naszym mieszkańcom wpływ na kształt realizowanych w Trzebini inwestycji. Zastanawiamy się także nad zatrudnieniem doręczyciela korespondencji, bo na przykładzie Dzierżoniowa widać, że jest to opłacalne. Chcemy też skorzystać z dzierżoniowskich doświadczeń w zakresie komunikacji wewnętrznej, bo z tym mieliśmy do tej pory problemy. Podpatrzyliśmy także kilka drobnych, ale fajnych rozwiązań, jak np. promocja 1% podatków na rzecz lokalnych organizacji – mówi Robert Siwek, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w Urzędzie Miasta w Trzebini.
- Na doświadczeniach Dzierżoniowa chcemy budować nową strukturę organizacyjną, dopasowując ją oczywiście do potrzeb Strzegomia. Zaimponowała nam organizacja Biura Obsługi Klienta, to inspiracja do utworzenia takiej komórki w naszym urzędzie. Wysoko oceniamy także kształtowanie kultury pracy i świadomości pracowników – powiedziała po wizycie sekretarz Strzegomia, Iwona Zabawa-Budziszyn.
Dzierżoniów jest otwarty na spotkania benchmarkingowe i sam podpatruje rozwiązania stosowane przez inne samorządy. Ostatnim przykładem jest udział pracowników urzędu w grupach wymiany doświadczeń powstałych w ramach programu „Budowanie Potencjału Instytucjonalnego dla Lepszego Dostarczania Usług Publicznych” realizowanego przez Związek Miast Polskich
39,5 tys. zł – tyle pieniędzy trafi do mieszkańców Dzierżoniowa, którzy w ubiegłym roku wymienili swoje stare, węglowe piece na nowe, bardziej przyjazne środowisku. Dzierżoniów...
Czytaj dalejW twojej rodzinie występuje problem przemocy domowej lub uzależnień? Szukasz pomocy dla kogoś znajomego lub bliskiego będącego ofiarą przemocy domowej? Skorzystaj z bezpłatnego,...
Czytaj dalejW ramach programu „Aktywne wsparcie” rozpoczęły się w dzierżoniowskim OPS-ie zajęcia Psychoedukacyjnej Grupy Wsparcia dla Kobiet z Doświadczeniem Przemocy i Współuzależnionych....
Czytaj dalej- To jeszcze nie jest efekt końcowy, ale zmiany są już widoczne. Pielęgnacja istniejącej zieleni, dużo nowych nasadzeń, wyremontowane ścieżki i alejki, nowa "mała architektura"....
Czytaj dalejp | w | ś | c | p | s | n |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Dzisiaj-1°C