Kilka tysięcy urzędników samorządowych podnosiło swoje umiejętności i zwiększało kompetencje dzięki uczestnictwu w programie doskonalenia jakości. Bezpośrednie i e-learningowe szkolenia obejmowały m.in. problematykę zarządzania jakością, benchmarking, komunikację czy prawidłowe prowadzenie badań satysfakcji.
Każdy z uczestników „Programu doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie” musiał przejść co najmniej dwa szkolenia e-learningowe. Ponad 5,5 tys. pracowników urzędów przeszkolono z programu doskonalenia jakości usług oraz z podstaw normy ISO 9000. Szkolenia zaawansowane z normy ISO9000 oraz CAF-u przeszło ponad tysiąc uczestników.
I o ile ich tematyka nie każdemu wydała się pasjonująca, to warto zwrócić uwagę na formę szkoleń. E-learning powoli wkracza do samorządów. Szkolenia przygotowane dla uczestników, ich jakość, dynamika i przystępność mogą tylko ten proces przyspieszyć. Najlepszym dowodem akceptacji dla tego sposobu dokształcania jest wysoki wskaźnik zadowolenia. Pomimo niełatwej czasem „materii” aż 76% biorących udział w e-learningu wysoko lub bardzo wysoko oceniło poziom satysfakcji z tej formy szkoleń.
Zdobywanie nowej wiedzy przez samorządowców zaplanowano w sposób jak najlepiej odpowiadający poziomowi doskonalenia organizacji i jej celów. Osobne szkolenia adresowano do urzędów które przed przystąpieniem do programu nie miały wdrożonego systemu zarządzania, osobne dla tych, w których praca według normy ISO jest od dłuższego czasu standardem.
Dla stosunkowo wąskiej grupy osób (210 pracowników) zorganizowano cykl szkoleń dla audytorów i audytorów wiodących (90 osób). W każdym z urzędów przeprowadzono szkolenia na temat programu doskonalenia usług (513 osób), badania satysfakcji klientów (336), badania satysfakcji pracowników (314 osób), benchmarkingu ( 397 osób) i komunikacji w urzędzie ( 426 osób).Nieco inną od tradycyjnej formy zdobywania nowej wiedzy i doświadczeń był cykl warsztatów benchmarkingowych organizowanych na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
Zarządzający urzędami poznawali m.in. tajniki przywódczej roli szefa urzędu w zmianie kultury organizacyjnej i w doskonaleniu zarządzania, kontroli zarządczej czy roli szefa urzędu w zarządzaniu pracownikami.Gdyby zliczyć wszystkie godziny poświęcone na szkolenia wyszłoby około 1500 dniówek. Statystyka imponująca, choć drugorzędna. Istotą i jednym z najważniejszych powodów, dla których warto było uczestniczyć w programie doskonalenia usług jest wiedza zdobyta w czasie realizacji projektu. Dodajmy dla ich uczestników bezpłatna.
39,5 tys. zł – tyle pieniędzy trafi do mieszkańców Dzierżoniowa, którzy w ubiegłym roku wymienili swoje stare, węglowe piece na nowe, bardziej przyjazne środowisku. Dzierżoniów...
Czytaj dalejW twojej rodzinie występuje problem przemocy domowej lub uzależnień? Szukasz pomocy dla kogoś znajomego lub bliskiego będącego ofiarą przemocy domowej? Skorzystaj z bezpłatnego,...
Czytaj dalejW ramach programu „Aktywne wsparcie” rozpoczęły się w dzierżoniowskim OPS-ie zajęcia Psychoedukacyjnej Grupy Wsparcia dla Kobiet z Doświadczeniem Przemocy i Współuzależnionych....
Czytaj dalej- To jeszcze nie jest efekt końcowy, ale zmiany są już widoczne. Pielęgnacja istniejącej zieleni, dużo nowych nasadzeń, wyremontowane ścieżki i alejki, nowa "mała architektura"....
Czytaj dalejp | w | ś | c | p | s | n |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
|||||
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
Dzisiaj-1°C