Prawie 42 tys. zł wypłacono dzierżoniowskim uczniom w ramach rządowego programu pomocy „Wyprawka szkolna”. Z dofinansowania zakupu podręczników szkolnych skorzystało w sumie 189 uczących się, w tym 30 uczniów niepełnosprawnych.
Z programu mogli skorzystać rodzice uczniów o niskich dochodach, którzy w roku szkolnym 2012/2013 rozpoczęli naukę w klasach I-IV szkoły podstawowej oraz uczniów I klas szkół ponadgimnazjalnych, czyli roczników najmłodszych oraz tych, których podstawa programowa uległa zmianie. Rodzice pierwszaków otrzymywali do 180 zł, rodzice uczniów klas II-IV szkół podstawowych – do 210 zł. Dla ucznia szkoły ponadgimnazjalnej pomoc wynosiła 352 zł. Osoby niepełnosprawne w klasach gimnazjalnych otrzymały po 325 zł, w pozostałych objętych programem rocznikach – kwoty takie, jak pozostali uczniowie.
Spełnić kryteria
Pomoc była przeznaczona głównie dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekraczał w przypadku pierwszoklasistów - 504 zł (ta kwota obowiązywała do 31 października), w przypadku uczniów z klas II-IV oraz klas I szkół ponadgimnazjalnych i uczniów niepełnosprawnych - 351 zł do 30 września, 456 zł netto od 1 października, a od 1 listopada – 539 zł. Ubiegający się o zwrot kosztów podręczników składali wniosek do dyrektora szkoły, do której uczęszcza dziecko, dołączając zaświadczenie o wysokości dochodów albo o korzystaniu z zasiłku. Rodzice musieli także przedstawić fakturę, paragon, rachunek lub odpowiednie oświadczenie o zakupie podręczników.
Ustawodawca zostawił pewną furtkę dla tych, którzy kryterium dochodowego nie spełniali. W sumie pula pomocy w zakupie podręczników mogła zostać zwiększona o 5%. W ten sposób z programu można było też skorzystać z powodu np. sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, wielodzietności, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego czy sytuacji kryzysowej.
By wyrównać szanse
Program „Wyprawka szkolna” jest jednym z wielu wyrównujących szanse edukacji szkolnej. Ubóstwo to wciąż jedna z głównych barier, ograniczających możliwości rozwoju edukacyjnego dzieci i młodzieży. Bariera finansowa wpływa negatywnie na proces edukacyjny, zaburza relacje dzieci z rówieśnikami, a tym samym spowalnia tempo uspołeczniania dziecka w środowisku. Akceptacja w środowisku szkolnym zależy od wielu czynników. Zagwarantowanie uczniowi łatwiejszego dostępu do nowych podręczników zapewnia mu poczucie przynależności do grupy oraz poczucie bezpieczeństwa. Zaspokojenie podstawowych potrzeb pomaga motywować dziecko do aktywności poznawczej i społecznej oraz inspiruje do nauki.
39,5 tys. zł – tyle pieniędzy trafi do mieszkańców Dzierżoniowa, którzy w ubiegłym roku wymienili swoje stare, węglowe piece na nowe, bardziej przyjazne środowisku. Dzierżoniów...
Czytaj dalejW twojej rodzinie występuje problem przemocy domowej lub uzależnień? Szukasz pomocy dla kogoś znajomego lub bliskiego będącego ofiarą przemocy domowej? Skorzystaj z bezpłatnego,...
Czytaj dalejW ramach programu „Aktywne wsparcie” rozpoczęły się w dzierżoniowskim OPS-ie zajęcia Psychoedukacyjnej Grupy Wsparcia dla Kobiet z Doświadczeniem Przemocy i Współuzależnionych....
Czytaj dalej- To jeszcze nie jest efekt końcowy, ale zmiany są już widoczne. Pielęgnacja istniejącej zieleni, dużo nowych nasadzeń, wyremontowane ścieżki i alejki, nowa "mała architektura"....
Czytaj dalejp | w | ś | c | p | s | n |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Dzisiaj-1°C